Navigation menu:

Home

Editorial Board

Contact

Volume 2 (2018)


STUDY OF EXISTING MODES OF REDUCTIONS DURING PRODUCTION OF RAILWAY AXLES

YERSHOV S., KAIMING Wu, HRESS A., ISAYEV O. & XIA Tao

Purpose

Study of existing modes of reductions during production of railway axles.

Methodology

The study was carried out through considering the influence of deformation modes in the production of railway axles.

Findings

The article deals with the influence of deformation modes in the production of railway axles on the working of the metal structure of the central zone. Studies have been carried out for existing production regimes and deformation schemes. It is shown that the use of box gauges is inefficient for better working out of the metal structure of the central zones of the billet. The best characteristics, from the point of view of working out the structure, have a rolling scheme in smooth rolls. The use of box gauges allows you to better work out the surface layers of the billet.

Keywords: the regime of reduction, the scheme of deformation, the caliber, the railway axle

References
  1. Klinger C. Axle fracture of an ICE3 high speed train / C. Klinger, D. Bettge // Engineering Failure Analysis. - 35 (2013). - P. 66–81
  2. Knauf F. Structural analysis of railway axles wheel pairs made on hydraulic radial forging press of the type SMX / F. Knauf // Foundry production and metallurgy. - 3 (72). – P. 135-139.
  3. Целиков А. И. Специальные прокатные станы / А. И. Целиков, M. В Барбач, M. В. Васильчиков. - M: Metallurgy, 1971. – 336 с.
  4. Целиков А. И. Поперечно-винтовая прокатка / А. И. Целиков, И.И. Казанская, A. С. Сафронов. - M: Машиностроение, 1982. – 192 с.
  5. Пименов А. Метод прокатки железнодорожных осей. Патент No 2164190, Россия;Дата публикации: 20-03-2001.
  6. Северденко В.П. Некоторые особенности дробной прокатки / В.П. Северденко, Л.И. Гурский // Известия вузов. Черная металлургия. – 1965. - No5. – с. 119-123.
  7. Романцев Б.А. К вопросу формирования структуры и свойств металлических материалов при винтовой прокатке / Б.А. Романцев, И.Г. Морозова, А.И. Лисовский, Н.Н. Алешин // Известия вузов. Черная металлургия. – 2002. - No11. – с. 28-30.
  8. Жадан В.Т. Влияние скорости и степени деформации при ВТМО на структурообразование стали / В.Т. Жадан, М.Л. Бернштейн, В.Т. Губенко // Сталь. – 1975. - No10. – P. 94-97
  9. Лезинская Е.Я. Регламентрование величины зерна в горячедеформированных трубах из стабильно аустенитной стали/ Е. Лезинская, Л.И. Шевченко // Сталь. – 1976.- No3. с. - 264-265.
  10. Флоров В.К. Влияние прокатки на формирование аустенитного зерна сталей для трубной заготовки и универсальной полосы / В.К. Флоров, С.А. Шубина // Металлургическая и горнорудная промышленность. – 1977. - No1. – с. 33 - 36.
  11. Акимова E. П. Особенности производства горячедеформированных труб с регламентированной величиной зерна/ E. П. Акимова, O. С. Вильямс, Е.Я. Лезинская, Т.А. Манько, Л.Г. Ковалева, Т.Г. Садокова // Металлургическая и горнорудная промышленность. -1980. - No1. – с. 20 – 22
  12. Чекмарев А.П. Теория прокатки больших слитков / А.П. Чекмарев, В.Л. Павлов, В.Л. Мелешко, В.А. Токарев. - M.: Металлургия, 1968, 252 с.
  13. Баимов Н.И. Оптимизация процессов прокатки на блюминге. – M.: Металлургия, 1974, 216 с.
  14. Гетманец В.В. Рациональные режимы работы блюминга/ В.В. Гетманец, В.Я. Шевчук. –M.: Металлургия, 1990, 136 p.
  15. Еремеев В.И. Выбор условий прокатки для повышения эффективности ВТМО / В.И. Еремеев, А.Н. Черненко, В.А. Юров // Сталь. – 1983. – No3. – с. 16-18.
  16. Илюкович Б.М. Прокатка и калибровка в 6 томах / Б.М. Илюкович, Н.Е. Нехаев, В.П. Капелюшный. – Днепропетровск, Днепро-Вал, 2004-2005.
  17. Ершов С.В. Анализ напряженно-деформированного состояния при прокатке в первом овальном калибре современного проволочного стана / С.В. Ершов // Металлургическая и горнорудная промышленность. – 2016. - No4. - с. 38 - 44.
  18. Воронцов В.К. Экспериментальные методы механики деформируемых твердых тел / В.К. Воронцов, П.И Полухин, В.А. Белевитин и др. – M.: Металлургия, 1990, 480 с